شاید این روزها با شنیدن نام محتوا یا تولید محتوا صرفا به یاد فضای مجازی، اینترنت و شبکههای اجتماعی بیفتیم. اما این فرآیند از گذشته به شکلهای مختلف تا به امروز وجود داشته است. تنها استفادهی گستردهی آن در فضای مجازی باعث شده توجه ما بیشتر به این فضا معطوف شود.
زمانی که انسان اولیه روی دیوار غارها تصاویری به جهت انتقال پیامی به دیگران، کندهکاری میکرد در واقع مشغول تولید محتوا بود.
همهی پیامها، اطلاعات، دانش، آموزش و هر چیز دیگری که با هدف سرگرمی، برانگیختن حالت و احساس مطلوب، آگاهی و یا خلق ارزش به ما منتقل میشود در هر قالبی که باشد به آن محتوا گفته میشود.
روزنامهها، کتاب، رادیو، تلویزیون و بعد فضای مجازی و وب رسانههایی هستند که در آنها تولیدمحتوا انجام میشود.
محتوای دیجیتال محتوایی است که برای انتقال و مصرف آن از بستر دیجیتال استفاده میشود.
محتوا میتواند به صورت صدا، تصویر، ویدیو و متن تولید و منتشر شود.
ادامه دارد…
آخرین نظرات: